KREMALI İNCİRLİ-CEVİZLİ TATLI



Çok lezzetli bir tatlı.Denemenizi kesinlikle tavsiye ediyorum.Biz çok beğendik,aynı hafta içinde iki defa yaptım.Tarif Portakal Ağacı'ndan.Küçük değişiklikler yaptım;ama bütün tarifleri olduğu gibi bu da çok güzel,yanılma payı yok :)


 
kek
6 adet kuru incir (ılık suda 15 dk.bekletilmiş ve küçük küçük doğranmış)
1 su bardağı ceviz
1 su bardağı şeker
1 su bardağı un
2 yumurta
1 tatlı kaşığı kabartma tozu

şerbet
1,5 su bardağı su
1 yemek kaşığı nescafe
1/2 su bardağı şeker karıştırılır,pişirilmez.


 
Krema
2 yemek kaşığı nişasta
3 yemek kaşığı un
1 litre süt
4 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı tereyağı
1 poşet krem-şanti


 
Yumurta ve şeker yoğurt kıvamına gelinceye kadar çırpılır,un ve kabartma tozu eklenir.En son iri kıyılmış cevizler ve incirler katılır.Yağlanmış dikdörtgen borcama dökülür.160 derecede pişirilir.Bu arada krema ve şerbet hazırlanır.Tereyağı ve krem şanti dışındaki malzemeler karıştırılıp muhallebi kıvamında pişirilir. Ocaktan alınınca tereyağı konur,5 dakika kadar sonra krem-şanti eklenip ılınıncaya kadar mikserle çırpılır. Fırından çıkan kek 5 dakika havalandırılır,üzerine şerbet dökülür.İyice çektikten sonra hazırlanan krema dökülüp yayılır. Buzdolabında 3-4 saat soğutulur.


Yorumlar

Adsız dedi ki…
ellerinize saglık çok lezzetli görünüyor,bu tatlıdan bayramda yedim süperdi tarifi ararken sizin sitenizde buldum,yalnız bir soru sormak istiyorum incirleri ıslattıktan sonra suyu ile birliktemi kek karışımına ekleyiyorsunz( bende incirli kek tarifinde ıslatılan incirler suyu ile kek karışımına ekleniyor)? teşekkürler
gül dedi ki…
kesinlikle deneyeceğim ellerine sağlık...
eslem dedi ki…
bunu daha önce bi kaç kez yedim tarifi için siteye girdim herkese tavsiye ediyorum hem hafif hemde harika bugün yapacam inşaallah hepinize afiyet olsun
Adsız dedi ki…
tarifi bugun aldim ve yaptim. az once de yedim gercekten cok guzel.ellerine saglik
Adsız dedi ki…
jk
Adsız dedi ki…
tariften dün yedim çok hoşuma gitti..kekin pişme süresi nedir?? ve kek pişince biraz sıvımı oluyor ? en azından benimki öyle oldu :( acaba yumurta ile şekeri çok çırptım ondanmı? bana yardımcı olursanız sevinirim...
Adsız dedi ki…
incir sevene süper bir tatlı alternatifi diye bilirim
Adsız dedi ki…
İncirler sudan çìkartìlıt suyu dökülür, kullanìlmaz
Adsız dedi ki…
Gayet guzel bir kek. Tavsiye ederim.
Adsız dedi ki…
Ben yaptım ama muhallebi çok geldi kalın oldu üst katman birde kremsanti çok ağır yapiyo tadını daha hafif bir krema mi koysak bilemedim
Adsız dedi ki…
Fırını önceden ısitıyor muyuz

Popüler Yayınlar