KURU BÖRÜLCE SALATASI

Börülcenin hem tazesine hem de kurusuna bayılırım.Şöyle bol ekşili,zeytinyağlı bir börülce salatasına sanırım hiçbir Egeli "hayır" demez :) Börülceyle ilgili küçük bir araştırma yaptım,lezzetli olduğu kadar faydalıymış da... İşte kısaca börülcenin faydaları:

Çok gösterişsiz ve tutulmayan bir sebze olmasına karşın, yukarıda görülen ve dikkatleri çekecek kadar önemli besin değerlerini içeren börülcenin sağlığa yararlı etkileri bulunmaktadır:

  • Tüm baklagiller gibi börülce de kandaki yüksek kolesterol düzeyini düşürür.
  • İçerdiği yüksek lif oranıyla kandaki ensülin ve şekeri düzene sokar, bu nedenle şeker hastaları için iyi bir besin oluşturur.
  • Aynı nedenle pekliğe (kabızlığa) hemoroite ve diğer bazı kalınbağırsak rahatsızlıklarına iyi gelir.
  • Demir minerali yönünden zengin bir besin olduğu için kansızlığa da iyi gelir.
  • Potasyum yönünden zengin olduğundan, yüksek tansiyonu düşürür.

Sağlığa yararlı bütün bu pek önemli etkilerinden faydalanılmak üzere börülcenin diyetimize sokulması ve diğer baklagillerle dönüşümlü olarak tazesinden günde 100-120 gr. ya da kurusundan günde 55-60 gr. yenilmesi uzmanlarca öğütlenmektedir.

Gelelim benim salatama:
1 su bardağı kuru börülce haşlanır. Zeytinyağı,limon ve sarmısaktan oluşan sosla karıştırılır.Ben bu kez içine semizotu ve domates de kattım.Nefis oldu...

1 kişi demiş ki::

Kardeşim dedi ki...

muhteşem bir sebze.Tazesinide kurusunada bayılırız.Burun kıvıran oğluma faydalarını okudum.Şimdi tabağı temizledi:))))

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Related Posts with Thumbnails

+++

 

©2009 Lezzet Pınarı | by TNB