KATMER POĞAÇA


Birçok yemek bloğunda rastladığım bir poğaça.Ne zamandır ben de denemek istiyordum.İlk başta biraz uğraştırıcı gibi duruyor ama aslında kolaymış ve çooook lezzetli bu pofuduk poğaçalar...Ben tarifi "Mutfak Güncesi"nden aldım.Ufak değişiklikler yapıp ölçüyü çift kullandım.İşte tarif:


1 su bardağı süt (ılık)
1 su bardağı su (ılık)
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 paket yaşmaya
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un
Araları için 100 gr erimiş margarin
Üstüne yumurta sarısı-susam
içi arzuya göre

Hamur için olan malzemelerle hamuru yoğurun. Hamuru 20 eşit bezeye ayırın.10 tanesini tek tek tabak büyüklüğünde merdane ile açın.Açtığınız bezelerin tek tek her katına erimiş margarin sürerek,10 katı üst üste koyup tamamlayın.Diğer 10 bezeye de aynı işlemi uygulayın.Her iki hamuru da yine merdaneyle açarak büyültün.Hamurları 12 üçgen parçaya kesin. (toplam 24 üçgenimiz olacak) Geniş kenarlarına iç malzemeyi koyup, sigara böreği gibi sarın.Yağlı kağıt serili tepsiye dizin.20 dakika mayalandırın.
Üzerlerine yumurta sarısı sürün.Susam serpip 180 derecede pişirin.

Yorumlar

Popüler Yayınlar