PİDE & PİZZA


Mayalı tariflerimden biri daha...Yaş mayalarımı bitirdim sonunda :)
Bu tarif çok bereketli,çok lezzetli.Aynı hamurdan hem pide,hem pizza hem de küçük ekmekçikler yaptım.Hepsi çok güzel oldu,yiyen bir daha istedi :) Hatta ekmekçiklerin fotoğrafını çekmeye fırsat bile bulamadım.Kızım bu ekmekçiklerle yaptığım sandviçleri çok beğendi.Kesinlikle tavsiye ediyorum,deneyin.

1 paket yaş maya
2 çay bardağı ılık süt
1,5 çay bardağı sıvı yağ
2 tatlı kaşığı şeker
2 tatlı kaşığı tuz
~5 çay bardağı ılık su
Aldığı kadar un

Tüm malzeme ile hamur yoğrulur,ılık bir yerde 1 saat kadar dinlendirilir. Hamur bezelere ayrılır.

Kıymalı pide için: Kıyma rondodan geçirilmiş soğan,domates ve yeşil biberle karıştırılır.Tuz,karabiber katılır. Uzunlamasına açılan hamurlara iç konup pide şekli verilir. Arzu edilirse sucuk,kaşar,domates de konabilir. Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede pişirilir. Fırından çıkar çıkmaz kenarlarına zeytinyağı veya tereyağı sürülür.

Pizza İçin: Tepsi yağlanıp tepsi büyüklüğüne göre hamur elle açılarak yerleştirilir. (Ben fazla kabarmasın diye hamuru birkaç yerinden çatalla deldim.) Üzerine domates rendesi,salça,kekik,sarımsak,zeytinyağı ve tuzla yapılan sos sürülür. Kaşar peyniri rendelenir.İstenen malzemeler yerleştirilir (sosis,sucuk,salam,mantar,domates,biber,mısır, zeytin vb.) Tekrar kaşar peyniri rendelenir.Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede pişirilir.

Küçük ekmekçikler: Hamur top top yapılıp tepsiye dizilir. 180 derecede pişirilir.

Yorumlar

Popüler Yayınlar