ETİMEKLİ TATLI

Yazın bu sıcak,bunaltıcı günlerinde dondurmalı etimek tatlısı çok iyi gidiyor :) Hafif,serinletici ve lezzetli. Hafta başında misafirlerim için yapmıştım çok beğendiler ben de tarifi verilecekler arasında bloğumda bu tatlıyı öne aldım. Geçelim tarife:

1 paket tuzsuz etimek
2 bardak şeker
2 bardak su

Krema :
3 kahve fincanı un
1 lt süt
8 yemek kaşığı şeker
1 paket vanilya
2-3 adet damla sakızı (dövülmüş)
100 gr margarin

ya da

2 paket Dr.Oetker Sakızlı Muhallebi (tarifine göre hazırlanır)

Üzerine çikolata sosu ve 2-3 top dondurma

Şekerden 2 yemek kaşığı alınır ve kısık ateşte bir tavada susuz olarak erimesi sağlanır.Başka bir tencerede kalan şeker 2 bardak suyla eriyene kadar karıştırılıp kaynatılır. Önceden eritilen şeker de buna eklenerek dikdörtgen borcama dizilen etimeklerin üzerine dökülür. Krema için margarin eritilip un kavrulur.Şeker,süt,vanilya ve damla sakızı eklenip muhallebi kıvamında pişirilir. Soğuyuncaya kadar mikserle çırpılır. Etimeklerin üzerine dökülür. (Eğer zamandan kazanmak isterseniz Dr.Oetker'in sakızlı muhallebisi de çok güzel sonuç veriyor) Tatlı buzdolabında soğutulur.Çikolatalı sos ve dondurma ile servis yapılır. (Çikolatalı sos için Dr.Oetker'in sosu tarifine göre hazırlanır. Ben Nesquick'in hazır dondurma sosunu kullandım)

Yorumlar

Popüler Yayınlar