FIRINDA KARIŞIK KIZARTMA

Karışık kızartmayı eskiden beri çok severim, hele annemin yaptığını. Ama uzun zamandır evde kızartma yapmıyorum (malum hem sağlığa zararlı hem de bol kalorili) Portakal ağacında bu tarifi görür görmez denedim ve hepimiz çok lezzetli bulduk artık kızartmayı özlemeye son :)

4-5 adet patlıcan (küp küp doğranmış)
3-4 adet kabak (halka halka doğranmış)
3-4 adet patates (küp küp)
5-6 adet yeşil biber
4-5 adet domates (küp küp)
4-5 diş sarımsak

Patlıcanlar doğranır yağlı kağıt serili fırın tepsisine yayılır,üzerine zeytinyağı gezdirip tuz serpilir önceden ısıtılmış fırında 200 derecede üstleri kızarana kadar pişirilir. Servis tabağına alınır. Kabak ve patatesler doğranıp tuzlanır,hafifçe zeytinyağı gezdirilir,yağlı kağıt serili tepside 200 derecede kızarana kadar pişirilir.
Bir tavaya 1 yemek kaşığı zeytinyağı konur,biberler,domates ve ince kıyılmış sarımsaklar konup pişirilir. Patlıcan,kabak ve patatesin üzerine bu sos dökülür.
(Ben ilave olarak köfte de yaptım ve onları da ızgarada pişirip diğerleriyle karıştrdım)




Yorumlar

Popüler Yayınlar