BÖĞÜRTLENLİ ÇİKOLATALI TOP KEK


Eveet...böğürtlenli tariflerimin sonuncusu. Derin dondurucuda bekleyen böğürtlenlerimi tüketmek için bir süredir böğürtlenli tarifleri biriktiriyorum.
En son denemem : böğürtlenli,çikolatalı kek.İyi ki de denemişim.Gerçekten çok ama çok güzel oldu:) Bir dahaki sefere farklı meyvelerle de denemyi düşünüyorum.

3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı yoğurt
1 yemek kaşığı yumuşak margarin + 1/2 su bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya ( ben dr.oetker'in premium şekerli vanilin kullandım,sanırım vanilya aroması artırılmış)
1 su bardağı dondurulmuş böğürtlen (önceden çözdürülüp fazla suyu sıkılır)
1/2 paket bitter çikolata
~2 su bardağı un

Öncelikle yumurta ve şeker iyice çırpılır,sırasıyla yoğurt ve yağ eklenip mikserle çırpılır. Kabartma tozu,vanilya ve un katılıp karıştırılır.En son böğürtlenler ve küçük küçük kırılmış çikolatalar eklenir.Muffin kalıplarına paylaştırılır. Keklerin ortalarına bir parça böğütlen batırılır.Çikolata rendelenir.Önceden ısıtılmış fırında 170 derecede pişirilir.

Yorumlar

Mutfak Havlusu dedi ki…
üfff içi en nefis duruyor çok iştah açıcı!
sarımutfak-hande dedi ki…
böyle tek kişilik kekleri daha çok seviyorum ellerine sağlık nefis görünüyor
sevgilerimle

Popüler Yayınlar