REÇELLİ KURABİYE

Bu tarifin internette pek çok farklı versiyonu var. Nişastalı olan ve sadece unla yapılanı. Benim yaptığım nişastalı bir tarif.Nişasta kurabiyenin ağızda dağılmasını sağlıyor. Lezzetli ve görünümü de çok hoş :)

100 gr yumuşak tereyağı
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı pudra şekeri
1,5 çay bardağı nişasta
2,5 su bardağı un
1 yemek kaşığı yoğurt
1 yumurta (sarısı içine akı üzerine)
1 paket vanilya
1/2 paket kabartma tozu
1 limon ya da portakal kabuğu rendesi

Üzerine: kıyılmış fındık-reçel

Tüm malzemelerle yumuşak bir hamur yoğrulur.Ceviz büyüklüğünde toplar yuvarlanır,ortaları parmakla çukurlaştırılır. Önce yumurta akına sonra da kıyılmış fındığa batırılır. Önceden ısıtılmış fırında 170 derecede pişirilir. (Kurabiyelerin çukurları pişerken kapanıyor.Ben bu yüzden fırına koyduktan 15 dakika sonra oklavanın ucuyla çukurları belirginleştirdim,aklınızda bulunsun...) Fırından çıkan kurabiyeler soğuyunca çay kaşığı ile ortalarına istenen reçel konur. (ben yarısına vişne reçeli yarısına kayısı reçeli koydum)

Yorumlar

Popüler Yayınlar