FINDIKLI- ÇİKOLATALI -MEYVELİ TARTÖLETLER

Daha önce hiç denememiştim. Tartölet kalıplarım uzun süredir kullanılmayı bekliyordu. Tarifi "Pastacıkız"dan aldım. Çok güzel oldu. İçlerini farklı farklı doldurdum. Hepsi birbirinden güzel ve lezzetliydi. Kızımın tabiriyle 12 değişik,küçük "pastacık" elde ettim.Üstü kapalı bir kapta ertesi güne daha da güzel olmuştu. Yapımı kolay ve sunumu çok şık. Çikolatalı-meyveli olanları "Neslihanın Çikolata Fabrikası"na "İkisi Bir Arada: Çikolata ve Meyve" etkinliğine yolluyorum :)
.
125 gr. yumuşak margarin
1,5 çay bardağı şeker
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 yumurta
2,5 su bardağı un
1 paket vanilya
.
içi : fındıklı-çikolatalı creme o'le (tarifine göre hazırlanmış) fındık ya da
kremşanti - mevsim meyveleri ya da
kremşanti-1 tatlı kaşığı kakao-meyve
.
Tüm malzeme ile yumuşak bir hamur yoğrulur.Hamur 10 dakika dinlendirilir. Ceviz büyüklüğünde parçalar yağlanmış tarölet kalıplarına bastırılarak yayılır. Çatalla delikler açılıp 180 derece fırında 15 dakika pişirilir. Beyazken fırından çıkarılır,soğuyunca istendiği gibi içleri doldurulur.
.

Yorumlar

kelebeklisaniyeler dedi ki…
Slm,
Görüntü harika ellerine saglik...sevgiler
Unknown dedi ki…
ne kadar nefis görünüyor.harika.ellerinize sağlıkkk.

Popüler Yayınlar