KABAKLI BÖREK


Sebzelerin tümü olduğu gibi kabak da çok faydalı ve sağlıklı ama kabağı kızım pek fazla sevmiyor.Ben de kabağı ona yedirmek için değişik alternatifler arıyorum Kabaklı börek de bunlardan biri. Çok lezzetli,besleyici...
Bu arada kabağın faydaları konusunda küçük bir araştırma yaptım.Sandığımdan da faydalıymış kabak...
.
Kabağın Faydaları :
-İdrar söktürür ve idrar tutukluğunu giderir.
-Böbrek ve mesane iltihaplarını temizler.
-Prostattan doğan şikayetleri giderir.
-Mide ve bağırsaklara yumuşaklık verir, kabızlığı giderir.
-Basuru olanlar için faydalıdır.
-Yüksek tansiyonu düşürür.
-Göğsü yumuşatır, öksürüğü keser.
-Helvacıkabağının çekirdekleri bağırsak kurtlarının düşmesine yardımcı olur.
-Lapası dıştan tatbik edilecek olursa boğaz ağrılarını keser.
.
Sıra Kabaklı börekte :
.
4-5 kabak (rendelenr,fazla suyu sıkılır)
2 yumurta
2 yufka (parçalara ayrılmış)
1 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
Dereotu,maydanoz,tuz
1 çay bardağı beyaz peynir kırığı
üstüne kaşar peyniri rendesi
.
Kaşar dışındaki tüm malzeme iyice karıştırılıp yağlanmış borcama yayılır.Üzerine kaşar rendelenir.Önceden ısıtılmış 200 derece fırında üstü kızarana kadar pişirilir.
.

Yorumlar

Unknown dedi ki…
Pnar'cım sana derya'da rastladım Elleine sağlık canım .Böreğe bayılırım.Çok güzel görünüyor.
Sevgiler
Leziz Sofralar dedi ki…
Blog mansette görünce yorum yazmadan gecemedim ellerinize saglik gercekten nefis olmus et yemeklerinin yanina cok yakisir eminim,sevgiler...

Seval

Popüler Yayınlar