ZEYTİNYAĞLI PAZI SARMASI


Bahar geldiğinden beri pazarı gezmeye bayılıyorum ve bir İzmirli olarak tüm otları çok seviyorum.Pazı da en sevdiklerim arasında.Etli dolması,zeytinyağlı dolması,böreği,yemeği...
Ama zeytinyağlı dolması her zaman ilk sırada.Arkadaşım Gamze'yle aynı zamanlarda yapmışız bu dolmaları.Üstteki benim,alttaki Gamze'nin.
.
2 demet pazı
1 büyük kuru soğan
1,5-2 su bardağı pirinç
maydanoz,dereotu
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
tuz,karabiber,nane
1 çay bardağı zeytinyağı
.
Pazılar yıkanır ve saplarından tutularak kaynar suya batırılıp çıkarılır. Pirinç, kuru soğan, maydanoz,dereotu,salça tuz,nane,az miktarda şeker ve bolca zeytinyağından oluşan iç hazırlanır.Pazı yapraklarına bu iç koyulup sarılır.Üzerine kaynamış su ilave edilir, 45-50 dakika kısık ateşte pişirilir. (Düdüklü tencerede 10 dakika yeterli oluyor)
.

Yorumlar

Unknown dedi ki…
bende çok severim ve sık sık yaparım sarma.dün ben lahana ve pazı karışık yaptım hatta azaşım kaldı dondurucudan biraz üzüm yaprağı çıkardım sonunu 3çeşüt dolmyla tamamladım
Oy oy nefisssss...ellerine sağlık canım.sevgilerimle...
yemek planet dedi ki…
offffffffff
olsada yesem.üzerinede sarımsaklı yoğurt.çok severim.
ellerine sağlık
Adsız dedi ki…
selam
güzel olmuş nefis eline sağlık paylaşımin için teşekkürler
http://nurdanorguler.blogspot.com/
NEŞELİ MUTFAK dedi ki…
ELLERİNİZE SAĞLIK HANIMLAR ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR SEVGİLER
özqenur dedi ki…
ayy hocam bu yemeğin tadı hiç bir sekilde zeytin yağlı yaprak sarmasına benzemez o ayrı ama siz yaptıysanız güzeldir bn hiç beğenmemiştim tadını

Popüler Yayınlar