TÜRLÜ

Türlüyü çok severiz ve ben ara ara yaparım,bu kez Sevgili Yeşim'in önerilerine uyarak denedim. Hiç su eklemeden,düdüklü tencerede.
İşin püf noktası sebzeleri pişme sürelerine göre kat kat dizme işleminde :) Yeşim'e çok teşekkür ediyorum.

300-350 gr kuşbaşı et (ben dana eti kullandım) - önceden haşlanmış
200 gr taze fasulye
2 patlıcan
3 domates
2 kabak
2 sivri biber
1 havuç
5-6 diş sarımsak
1 yemek kaşığı sirke
zeytinyağı
tuz,karabiber

Tencerenin en altına önceden haşlanan etler yerleştirilir,etin üstüne sırasıyla taze fasulye,doğranmış domates,1-2 diş doğranmış sarımsak,dilimlenmiş havuç,doğranmış domates,1-2 diş sarımsak,dilimlenmiş patates,dilimlenmiş kabaklar,dilimlenmiş patlıcanlar, yeşil biber, 1-2 diş sarımsak,doğranmış domates dizilir. Tuzu,yağı ve sebzelerin erimesini önlemek amacıyla 1 yemek kaşığı sirke eklenir.düdüklünün kapağı kapatılır.Buhar çıkışı başladığında ocağın altını kısılır ama MANDALI İNDİRİLMEZ.Bu şekilde 10 dk kısık ateşte sebzeler suyunu salıncaya dek pişirilir.10 dk.sonra düdüklünün mandalını indirilip yine kısık ateşte 15 dk. pişirilir, ateşten alınır.

Yorumlar

Pembe Tatlar dedi ki…
Nefis gözüküyor canım ellerine sağlık...
yeşim dedi ki…
ellerine sağlık canım afiyet olsun.sevgiler...
Unknown dedi ki…
TÜRLÜYÜ BENDE ÇOK SEVERİM DÜDÜKLÜDE HİÇ DENEMEDİM BU DEFADA BÖYLE DENEYECEĞİM ELLERİNE SAĞLIK GERÇEKTEN ÇOK İŞTAH AÇICI VE LEZİZ GÖRÜNÜYOR...

Popüler Yayınlar