UĞUR BÖCEĞİ PASTA

Çarşamba günü kızımın doğumgününü kutladık,benim küçük bebeğim artık 7 yaşında :) O gün için iki pastamız vardı,biri dışarıdan aldığımız "frambuazlı pasta" diğeri de benim yaptığım "uğur böceği pasta " Oldukça amatör bir pastaydı ama kızımı mutlu etti,tabi beni de :) Yapımı sandığımdan daha kolay oldu.

1 adet pasta taban
1 kutu Dr. Oetker vanilyalı pasta kreması
1,5 su bardağı soğuk süt (kremayı hazırlamak için.)
1 paket bitter çikolata
böğürtlen ve damla çikolata
1 paket tart jöle

Pasta tabanın bir katı reçelli su ile ıslatılıp çukur bir kaseye yerleştilir. Pasta kreması 1,5 bardak soğık sütle çırpılarak hazırlanır ve kaseye yerleştirilen pasta katının ortasına doldurulur. Kremanın 1/3 ü pastanın üstü için ayrılır.Dondurulmuş böğürtlen taneleri ve damla çikolata kremanın içine karıştırılır. Diğer pasta katı da ıslatılıp üzerine iyice yerleştirlir. Buzdolabında bir süre dinlendirilir. Bitter çikolata benmari usulü eritilir ve yağlı kağıt üzerine dökülerek spatula ile üzeri düzeltilir. Donması için bekletilir.Eritilip dondurulan çikolatadan uğur böceği yapmak için gerekli şekiller kesilir. Dinlendirilen pasta servis tabağına ters çevrilir. Ayrılan kremaya bıçak ucuyla kırmızı gıda boyası eklenir ve pastanın üzeri sıvanır. Çikolatadan kesilen parçalar yerleştirilir. Tart jöle paketin üzerindeki tarife göre hazırlanıp pastanın üzerine gezdirilir. Çubuk krakerle anten ve bacakları yapılır.Bir süre buzdolabında dinlendirilir.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
pasta mükemmel gözüküyor ellerinize sağlık hocam tatil yapamadığım için sizin sitenizde dolaşmak beni çok mutlu ediyor.ege'nin geçmiş doğum gününü kutlarım kucak dolusu sevgilerimle
Pınarcığım kızına nice güzel yıllar diliyorum.pastan çok şeker olmuş.ellerine sağlık.sevgilerimle...
Pembe Tatlar dedi ki…
Canım rabbim kızına uzun sağlıklı mutlu bir ömür nasip etsin doğum günü kutlu olsun...
Pasta çok şirin olmuşş :))
Ellerine sağlık hayırlı cumalar
TAZE NANE dedi ki…
Ne kadar güzel bir pasta böyle.
Hayırlı cumalar.
Sevgiler.
HUYSUZBALIK dedi ki…
Pınarcım kızının doğumgününü kutluyor ona tüm sevdikleri ile başarılarla mutluulklarla dolu uzun bir ömür diliyorum. Pastayı çok beğendim. Hem pratik hem de çok şirin görünüyor. Ellerine sağlık. Sevgiler...
Unknown dedi ki…
Prensesin doğum günü kutlu olsun, sağlık ve mutluluk dolu yılar. Pastanda harika olmuş, ellerine sağlık..
selma dedi ki…
ya bu ne şirin bi pasta olmuş,hemde kolaymış,hemen deneyeceğim benim oğlum da bayılacak bu pastaya.ellerine sağlık canım TEŞEKKÜRLER
eda dedi ki…
selamlar-sevgiler hoş ir blog emeginize saglık-
www.yemekkahvekokusu.blogcu.com

Popüler Yayınlar