BAKLAVA YUFKASINDAN BÖREK

.
Bayramda aldığım baklavalık yufkayla bu kez börek yaptım.Yapımı oldukça kolay.Diğer böreklerden farkı tel tel ayrılan ,çıtır çıtır bir börek olması.Yarısını kıymalı yarısını peynirli yaptım.
.
1 paket baklavalık yufka
.
Kıymalı iç:
250-300 gr kıyma
2-3 soğan
sıvı yağ
karabiber,tuz
.
150-200 gr erimiş tereyağı ya da margarin
1 yumurta sarısı,susam
.
Soğanlar rondodan geçirilir ve sıvıyağ ile pembeleştirilir.Sonra kıyma ilave edilip kavrulur, karabiber tuz ilave edilir.
3 baklava yufkası üst üste konulduktan sonra hazırlanan iç konup rulo yapılır.(eğer yufkalar çok kuruysa ve sarılırken kırılıyorsa su ya da süt sürülebilir) Rulo 3-4 parçaya bölünerek yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştirilir.Tereyağı ya da margarin eritilir ve böreklerin üstüne dökülür.Böreklerin üzerine yumurta sarısı sürülüp susam serpilir,önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirilir.

Yorumlar

fatma dedi ki…
BENDE NEZAMANDIR BU BÖREGİ YAPMAK İSTİYORDUM BU TARİFİ DENİYECEM ELLERİNİZE SAGLIK
nurayla dedi ki…
canım kolay gelsin..tam çarşı börekleri gibi olmuş.ellerine sağlık.baklavalık deniliyor ama demek börekde olabiliyormuş.sevgilerimi bıraktım canım
hunerlieller dedi ki…
baklava yufkasından börek nefis görünüyor.elinize saglık.sevgiler
otomatikkepce dedi ki…
Gerçekten çıtır çıtır nefis oluyor
İlk kim akıl ettiyse baklava yufkasından börek yapmayı tebrik ediyorum
elinize sağlık
hülya
Pembe Tatlar dedi ki…
Ellerine sağlık canım alattaki kebatta nefis gözüküyor...

Popüler Yayınlar