KURU MEYVELİ KEK & MUFFİN


Her zaman yaptığım ve hep güzel sonuçlar aldığım bir kek... Limonlusu,damla çikolatalısı, cevizlisi... her biri birbirinden güzel.Bu kez kuru meyvelerle yaptım.Kalıba boşalttıktan sonra 12 kadar da muffin çıktı.
.
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ (ben zeytinyağını tercih ediyorum)
2,5 su bardağı un
1 paket vanilya (Dr.Oetker Premium Vanilya kullandım)
2 paket kabartma tozu
.
Yumurtaların beyazları ile sarıları birbirlerinden ayrılır.Beyazlar kar haline gelene kadar çırpılır.Şeker eklenir.Sarılar tek tek mikserle karıştırılarak ilave edilir.Daha düşük ayarda çırpılmaya devam edilirken süt,yağ,un,vanilya ve kabartma tozu eklenir. En son kuru meyveler ilave edilir.Tereyağı ile yağlanmış,şeker serpilmiş kek kalıbına dökülür. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişirilir.Soğuduktan sonra üstüne dekor şekeri elenir.
.

Yorumlar

HUYSUZBALIK dedi ki…
Görüntü harika. Muffinlerden kaptım bir tane. Ellerine sağlık. Sevgiler...
Canan dedi ki…
Muffinler çok şeker görünüyor. Ellerine sağlık canımcım.

Öpüldün
Canan
Selma - DUSBAHCESI dedi ki…
Bir tane muffin alayim lutfeeeeeen :) COk nefis gorunuyorlar, ellerine saglik!!
NEŞELİ MUTFAK dedi ki…
bayılıyorum şu muffin olayına.ellerine sağlık
sevgiler
neşe
Pembe Tatlar dedi ki…
Çok güzel olmuş canım ellerine sağlık...
Unknown dedi ki…
ellerin dert görmesin.yiyenlerede afiyet olsun.

Popüler Yayınlar