EBRULİ ÇİKOLATALI KEK

Sinangil'in "kakaolu kekun"u ile yaptığım nefis çikolatalı kek. Görünümü de tadı da harika...Kekimi Sevgili Özlem'in ev sahipliğini yaptığı "İlk Aşk Çikolatayla Başlar" etkinliğine yolluyorum.
.
1,5 su bardağı Sinangil kakaolu kekunu
100 gr damla çikolata
200 gr erimiş margarin
1,5 su bardağı şeker
3 yumurta
.
Üzerine
Dr.Oetker Siyah-Beyaz Glazür
veya
benmari usulü eritilmiş 40 gr sütlü,40 gr beyaz çikolata
2′şer çorba kaşığı bal ve sıvı yağ
.
Margarin eritilir,damla çikolatalar ilave edilip karıştırılır.Başka bir kapta yumurtalar ve şeker 3-4 dakika çırpılır,un eklenir.Bu karışıma margarin-çikolatadan oluşan karışım da eklenip 3-4 dakika daha çırpılır. 26 cm.lik yağlanmış yuvarlak kek kalıbına boşaltılır,Önceden ısıtılmış fırında 170 derecede pişirilir. Kek pişip soğuduktan sonra Dr.Oetker'in siyah-beyaz glazürü benmari usulü eritilip kekin üzerine yayılır.
Siyah beyaz glazür yerine sütlü ve beyaz çikolatalar benmari usulü ayrı ayrı eritilir.Bal ve sıvı yağ katılır.Kekin üzerine önce sütlü çikolata üzerine beyaz çikolata yayılır,kürdanla şekil verilir.
.

Yorumlar

cansudere dedi ki…
harika görünüyor .ellerine sağlık sevgiler..
TAZE NANE dedi ki…
Çok hoş olmuş canım. Bende dr oetkerin o glazüründen aldım. Ama henüz kullanmadım. Şimdi sende görünce çok güzel göründüğünü anladım.
Sevgiler canım.
fatma dedi ki…
ellerine saglık kek çok güzel görünüyor normal unla nasıl yapılır
İlknur dedi ki…
Ellerine sağlık çok güzel görünüyor denemeye değer...
Afiyet olsun...
Unknown dedi ki…
Canım muhteşem bir görüntü bayıldım
ellerine sağlık mutlu haftalar öpüyorum...
NEŞELİ MUTFAK dedi ki…
HARİKA GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLER
GELİNCİK MUTFAK dedi ki…
görüntü muhteşem...tadına da diyecek yok...ellerine sağlık...kolay gelsin...
karamel mutfak dedi ki…
görüntüsü çok hoş olmuş ellerine sağlık canım.sevgiler
Unknown dedi ki…
kimbilir yiyenler nasıl begenmiştir.ellerine saglık.
BAL ANNE dedi ki…
elelrine sağlık
muhteşem gözüküyor
Pembe Tatlar dedi ki…
ellerine sağlık canım...
aktifmutfak dedi ki…
siyah beyaz glazürü ben de geçen gün aldım ama daha kullanamamıştım..harika görüüyor.ellerinize sağlık...
www.sendepisir.com dedi ki…
Merhaba Pınar
İzmir'li blogçuları Yeşim sayesinde yavaş yavaş tanımaya başlıyorum. Pasta resimde ye beni diyor ellerinize sağlık. Bende Yay burcuyum doğum gününüz geçmedi ise şimdiden kutlu olsun. Başarılar,yazışmak dileği ile.........
Sendepisir/Nilgün
özqenur dedi ki…
öğretim buradan çok güzel görünüyor bir gün ssizn elinizden yemek isterim insallah

Popüler Yayınlar