PATATESLİ KISIR


Kısırı çok severim,sık sık da yaparım.Bu kez patateslisini denedim.Lezzet olarak çok farklı değil, ama patates şekillendirme açısından kolaylık sağlıyor.Köfte şeklinde ya da kalıpla şekilendirebilirsiniz.Ben silikonlu kek kalıbında şekillendirerek sundum.

1 büyük su bardağı ince bulgur
1 su bardağı sıcak su
4-5 orta büyüklükte patates
1 kuru soğan
2 küçük çay bardağı zeytinyağı
1 yemek kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
tuz, pulbiber,karabiber,kimyon,kuru nane
maydanoz
taze nane
taze soğan
1 limon
sarımsak (arzu edilirse)

Patatesler haşlanır ve sıcakken ezilir.Bulgur sıcak su ile ıslatılır.Bu arada kuru soğan yemeklik doğranır ve zeytinyağında kavrulur. Salçalar eklenerek, salçanın kokusu gidene kadar biraz daha kavrulur.Kavrulmuş soğan, bulgur ve patates tuz eklenerek karıştırılır. Diğer malzemeler de eklenir.İyice karıştırılır.Arzuya göre şekillendirilip marul ve turşuyla servis yapılır..

Yorumlar

ellerine sağlık Pınar'cığım.
ANNEMİNELİ dedi ki…
Patatesli çiğ köfte duymuştum ama kısır duymamıştım,ellerine sağlık,lezzetli olduğuna eminim,sevgilerrrrr.....
Limon çiçekleri dedi ki…
Kısırı çok severim.Harika görünüyor ellerinize sağlık.Bloğuma ziyaretlerinizi bekler hayırlı günler dilerim.
YeMeK vAkTi dedi ki…
Ellerine sağlık ne değişik bir tarif olmuş denemek istiyorum bunu:)
eldivenlerim dedi ki…
patatesli denememiştim,çok lezzetli gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım.....
yeşim dedi ki…
ellerine sağlık canımmm.güzel bir hafta diliyorum...çok öptüm...sevgiler.

Popüler Yayınlar