SARAY BURMA ve BAKLAVA

Bir gün benim evde baklava yapabileceğimi söyleseler herhalde inanmazdım. Ama artık her şey çok kolay ve pratik. Hazır baklava yufkaları sağ olsun :) Süper oldu,eşim,kardeşim bunları benim yaptığıma inanamadılar. (Yanlış anlaşılmasın,beceriksiz biri değilim,hatta oldukça becerikli bile sayılabilirim :)) ama nedense baklava... ) Neyse geçen hafta baklavalık yufkaları elime geçirir geçirmez denedim.Dediğim gibi çook lezzetli oldular,önümüzdeki ilk bayramda yapacağım tatlılara şimdiden karar verdim... Evet bu kadar reklam yeter,geçelim tarife....

1/2 kg. baklavalık yufka
200 gr. tereyağı
Ceviz (baklava için)
Dövülmüş yeşil fıstık (saray burma için)

Şerbet: 3 su bardağı şeker
3 su bardağı su
2-3 damla limon suyu

Benim fırınım arçelik mini fırın. Yufkaların bir bölümünden baklava yaptım Bunun için tepsiyi kaplayacak şekilde 15 kat dizdim.Her 3 yufkada bir fırçayla erimiş tereyağı sürdüm.15. katta cevizi yaydım.10 kat daha dizdim.(her 3 yufkada bir yağlamaya devam),en üste de tereyağı sürdüm ve dilimledim ,180 derecede pişirdim. Fırından çıktıktan 5 dakika sonra üzerine önceden hazırladığım ılık şerbeti döktüm. Yufkaların diğer yarısıyla da burma yaptım. Bir yufka yaydım,üzerine yeşil fıstık serptim,oklavaya sarıp büzdürerek çıkardım ve tepsiye dizdim,Üzerine erimiş tereyağının kalan yarısını döktüm,180 derecede pişirdim ve şerbetin kalan yarısını döktüm.

Yorumlar

Popüler Yayınlar