ARİFE HANIM'DAN HAŞHAŞLI TATLI

Dün okuldan öğretmen arkadaşım hem de komşum olan Arife Hanım'daydık. Öyle lezzetli şeyler hazırlamıştı ki hangi birini anlatsam... Resimlerini çekip tariflerini aldım. En değişik lezzetlerden biriydi haşhaşlı irmikli tatlı.Önce onunla başlamak istiyorum. Arife Hocam tekrar ellerinize sağlık :)



Kek:
3 adet yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı irmik
1 su bardağı un
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı haşhaş tohumu
1 paket kabartma tozu

Yumurta ve şeker beyazlaşıncaya kadar iyice çırpılır.Diğer malzemeler eklenir. Yağlanmış yuvarlak borcama dökülür ve 170 derecede pişirilir.

Şerbet :
1 su bardağı su
1 su bardağı şeker
şerbet ılıkken ılık kekin üzerine dökülür.

Krema :
2 su bardağı süt
2 yemek kaşığı mısır nişastası
2 yemek kaşığı şeker

Muhallebi kıvamında pişirilir,ocaktan alındıktan sonra 1 yemek kaşığı margarin eklenip mikserle çırpılır. Soğuduktan sonra kekin üzerine yayılır.

NOT :Bu tarifi ben de denediğimde üzerindeki krema yerine Dr.Oetker'in "Kaymak tadında Şanti"sini kullandım,harika oldu,tavsiye olunur :)

Yorumlar

Adsız dedi ki…
ya evet gerçekten çok güzel ama ben tarifini farklı bir şekilde aldım benim tarifte 5 yumurta 1 su bardağı un 1 su bardağı şeker 1 su bardağı haşhaş 1 su bardağı sıvı yağ 1 su bardağı irmik 2 paket kabartma tozu ve 2 paket vanilya yazıyor.şerbeti için 1,5 su bardağı şeker 3 su bardağı un.üzerine de krem şanti hazılamam söylendi.denedim bu akşam bakalım nasıl olacak sonra bu tarifle de yapmayı deneyeceğim:)
Adsız dedi ki…
merhaba biz bu tatlıtı çok severiz uzun süre yapmayınca tarifi unutmuşum bir eksik var gibi oluyordu baktımki birkaç eksik varmış bu iftar idare edelim yarın akşam daha iyisiolur hayırlı ramazanlar
LeylaK dedi ki…
Merhaba,tatlınızı şimdi deniycem,daha önce yapmıştım ama tarifi kaybettim,acaba süt konulmadan yapılabilir mi bu tatlı ??? Hayırlı ramazanlar.Sevgiler...
Adsız dedi ki…
tatlınız çok güzel görünüyor. ellerinize sağlık şerbeti yeterli geliyormu? birde nasıl kalıpta kulandığınız
Adsız dedi ki…
Sayın blog kullanıcısı sitenizdeki paylaşımlarınız çok begendik Ofis ekibi olarak başarılarınızın devamını dileriz.
film izle dedi ki…
Ellerinize Sağlık..
Merhabalar,
En iyi yemek sitelerini toparladığım bir yemek sitesi kütüphanesi oluşturdum:)
Listemde siz de varsınız, bilgilendirmek istedim.
Çalışmalarınızda başarılar...
Ziyaret etmek isterseniz:
En İyi Yemek Siteleri


Popüler Yayınlar