ÇİKOLATA SOSLU-HİNDİSTAN CEVİZLİ KEK

Bereketli ve lezzetli bir kek tarifi daha...40 dilim çıkıyor ve sunumu hoş.Bugün okuldaki arkadaşlarıma götürdüm,beğendiler ve tarifini istediler.Bu yüzden gönül rahatlığıyla tavsiye ediyorum deneyin pişman olmayacaksınız.

Kek:
4 adet yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
3 su bardağı un

Çikolata sosu :
3 bardak süt
3 yemek kaşığı kakao
1/2 su bardağı şeker

Üstü:
Hindistan cevizi

Şeker ve yumurtalar mikserle en az 5 dakika çırpılır.Süt ve sıvı yağ eklenir.Un,kabartma tozu ve vanilya katılır.Büyük borcama dökülür. (27 x 40) (ben 15 x 25 dikdörtgen borcam kullandım,kek hamurunu 2'ye bölerek pişirdim) Önceden ısıtılmış fırında 170 derecede pişirilir.
Bu arada süt,kakao ve şeker karıştırılarak pişirilir,5 dakika kaynatılır.Soğumaya bırakılır. Fırından çıkan kek soğuyunca dilimlenir.Her dilim sosa batırılır ve hindistan cevizine bulanır.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
tesekkürler, pasta gercekden cok güzel ;)
Adsız dedi ki…
tarif icin coook tesekkürler !!!
tadi süper ;)
Adsız dedi ki…
Simdi keki denemek için mutfaga giriyom :))) görüsmek üzere...
Yemek tarifleri dedi ki…
eline sağlık canım
çikolata soslu kek dedi ki…
harikasınız
üçgen kek dedi ki…
süper bir üçgen kek tarifi elinize sağlık

Popüler Yayınlar