BROWNİE (ISLAK KEK)

Üniversite yıllarında öğrendiğim ve defalarca yaptığım bir tarif. Yaptıkça farklı versiyonları da ortaya çıktı :)

4 yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ ya da 1/2 paket margarin
1,5 su bardağı toz şeker
3-4 yemek kaşığı kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2,5 su bardağı un
İstenirse 1 çay bardağı iri kıyılmış ceviz

Üzeri hindistan ceviziyle, kremşantiyle ya da dondurmayla süslenir. (Ben resimdekini çikolatalı kremşanti ve vişne reçeli ile süsledim)

Yumurta ve şeker iyice çırpılır.Süt,yağ,kakao eklenip bu karışımdan 1 su bardağı ayrılır. Sonra un,vanilya,kabartma tozu,ceviz eklenir. 170 derecede pişirilir. Kek ılındıktan sonra ayrılan karışım üzerine dökülür.(Daha ıslak bir kek istenirse karışımın içine ılık süt ve kakao eklenebilir.)Üzeri arzuya göre süslenir.

Yorumlar

anemonun mutfagi dedi ki…
canım ellerine sağlıkkk harika gözüküyor..sevgiler.
Unknown dedi ki…
Ben başka bir tarifi denedim tutmadı rezil oldum :( bunu denicem yalnız hani daha ıslak kek için ılık süt kakao deniliyor ya 1 su bardağı zaten ayırılıcak 1 su bardağı daha ılık süt tammı gelir daha mı az yardımcı olursanız sevinirim yani ıslak kek derken kıvamıda bozmayalım bir de kürdan batırdınızmı sosunu çeksin diye..
banu dedi ki…
ben çok beyeniyorum bu tarifi sürekli yapıyorum üzerine çikolata parçacıklarıylada çok güzel oluyor :)
Adsız dedi ki…
cok guzel oldu yıyen herkesde begenıyo 3 gunde 1 kesın yapıyorum nerdeyse tıcaretını bıle yapıcam :D tarıf ıcın cok tesekkur ederım erkek oldugum halde nekadar guzel oldu kek anlatamam :))
Adsız dedi ki…
great cake !!!
seyabb dedi ki…
mmmm harika...şu anda çocuklar sosu kaşıklıyor
Adsız dedi ki…
Çok güzel oldu harika
Adsız dedi ki…
Cok guzel gozukuyo simdi deneyecegim baklm
Adsız dedi ki…

enfes ama yapacak vaktim yok

Popüler Yayınlar