HÜNKAR BEĞENDİ

Patlıcanın közlenmiş tadını seviyorum ve kızartmaktansa közlemeyi tercih ediyorum. Hünkar beğendi de çok sık olmasa da arada yaptığım patlıcan yemeklerinden.

Tas kebabı:
1/2 kg. dana veya kuzu eti (tavuklu da denedim,çok lezzetliydi)
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 kuru soğan
1 büyük domates
1 yeşil biber
1 yemek kaşığı salça
2 diş sarımsak
tuz,karabiber
yeterince su

Ben eti düdüklü tencerede yapmayı tercih ediyorum.Zeytinyağı tencereye koyup et ve soğanlar suyunu salıp çekinceye kadar kavrulur.Küçük küçük doğranmış sarmısak,küp küp doğranmış domates ve yeşil biber eklenir.Üzerini örtecek kadar su konup düdüklüde 15-20 dk kadar pişirilir.

Beğendi:
3 topan patlıcan (közlenir)
1,5 yemek kaşığı margarin
2-3 yemek kaşığı un
1 su bardağı süt
tuz
istenirse kaşar peyniri rendesi

Margarin eritilir,un sararıncaya kadar kavrulur.Yavaş yavaş süt eklenir.Közlenmiş,ezilmiş patlıcan sosa eklenir. Tuzu katılır. Arzuya göre kaşar rendesi eklenir. Etle birlikte sevis yapılır.

Yorumlar

Popüler Yayınlar